keskiviikko 25. kesäkuuta 2008

Juhlameininkejä

Jee jee. Työviikko studiolla on pulkassa noin tunnin päästä. Tulin kirjaamaan tunnelmia Heikin läppärillä näin pääkallopaikalta. Hyvin ovat alkuviikon sessiot sujuneet, pari uutta rallia on saatu otettua työn alle.

Sain eilen itselleni maisterin tutkinnon. Hieman hämmentynyt olo on vieläkin siitä, että opiskeluhommat ovat viimeinkin paketissa. Todennäköisesti asian käsittää kunnolla vasta jonkin ajan päästä. Mahtavaa, ettei tarvitse enää tuskailla gradun kanssa.

Tuore maisterius on otettu huomioon studiohommissakin. Klaus ojensi minulle aamulla autossa kuohuviinipullon ja suklaata oppiarvoni johdosta. Itse puolestani olen pyrkinyt käyttämään tänään mahdollisimman paljon sivistyssanoja. Heikki myös huomautti, ettei röyhtäileminen ole enää arvolleni sopivaa.

Tänään olemme työstäneet Mansikkakausi-nimistä biisiä, josta on tulossa mahtava teos. Olen kehitellyt biisiin tänään kaikenlaisia siistejä kosketinjuttuja. Soitin myös synasoolon, joka on tähän mennessä levyn toinen. Mainiota meininkiä. Korgin MS-10 analogisyna oli soolosoittimena. Sen verran juhlavaa soundia saa tuosta aikaiseksi, että olen alkanut haaveilla vastaavanlaisen soittimen hankkimisesta.

Minun laskujeni mukaan olemme tähän mennessä työstäneet seitsemää biisiä, joista kaikissa on jo Klausin lead-laulut. Kosketinjututkin taitavat noissa seitsemässä raidassa olla yhtä biisiä lukuun ottamatta kohtalaisen passelisti kasassa. Voiton puolelle näyttäisi siis levytysurakka jo kallistuneen, mikä on sinänsä aika jännittävää. Tekemistä toki on vielä, mutta aika mukavasti tämä näyttäisi pääpiirteittäin etenevän.

Ei kommentteja: